Pojemniki na odpady nie muszą być brzydkie
- Szczegóły
Segregacja śmieci jest naszym obowiązkiem, ale też umożliwia ponowne wykorzystywanie surowców wtórnych. Mamy o tyle ułatwione zadanie, że firmy produkują różne rodzaje pojemników na odpady. Produkty wyglądają ładnie i są dopasowane kolorami do nieczystości. Musimy zatem się stosować i umieszczać je w modelu, do tego przeznaczonym. Dzięki temu nie zaśmiecamy środowiska, a nasze miasta zyskały na wyglądzie.
Jak dzielimy odpady?
Odpady umieszczamy w odpowiednich pojemnikach lub w workach. Jesteśmy zobligowani do składowania ich w koszach o właściwym oznakowaniu i kolorze. Dzielimy na organiczne, czyli tzw. mokre i pozostałe – suche.
Mamy 5 podstawowych grup:
- żółty – służy do gromadzenia tworzyw sztucznych, do których zaliczamy m.in. torebki i opakowania foliowe oraz plastikowe. W koszu umieszczamy także puszki, kapsle, metalowe surowce wtórne i kolorowe,
- niebieski – składujemy w nich makulaturę, czyli książki, zeszyty, gazety, czasopisma, katalogi, opakowania kartonowe, papier do pakowania itp.,
- brązowy – przeznaczony jest na odpady biologiczne, np. trociny, korę, trawę, gałęzie, liście i drewno (niemalowane) oraz owoce, warzywa, obierki i wszelkiego rodzaju jedzenie,
- zielony – służy do szkła. Tu umieszczamy butelki, słoiki, pojemniki po produktach, pamiętając, by nie były złączone na stałe z plastikiem czy metalem,
- czarne – składuje się w nim odpady zmieszane jak np.: wyroby skórzane, futra, ubrania, obuwie, chusteczki, papierowe ręczniki, pieluchy jednorazowego użytku, waciki.
Pojemniki na odpady nie muszą być brzydkie
Pojemniki na odpady dostarczane przez przedsiębiorstwo Proeko Serwis Spółka z o.o. wyglądają estetycznie. Występują z klapką i zamykają się od góry klapą. Mogą być wykorzystywane do przechowywania odpadów komunalnych. Wyglądają estetycznie, są w kolorach: białym, żółtym, czarnym, brązowym, zielonym, niebieskim i czerwonym. Na specjalne zamówienie można nanieść na nie jakąś grafikę w kwiaty, ornamenty, czy dla koszy w przestrzeni miejskiej wpisującą się w wizerunek danej aglomeracji.